درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • وبلاگ علمی آموزشی علوم تجربی هفتم
  • سر دنده ال ای دی led
  • ردیاب مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه جوادالائمه(ع) صفائیه و آدرس jspl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 174
بازدید ماه : 866
بازدید کل : 53037
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتابخانه جوادالائمه(ع) صفائیه




تولد و دوران امامت ایشان: امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه، تقی و جواد و مکنی به ابوجعفر ثانیدر دهم رجب دیده به جهان گشود. نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان و مادرش خیزران می‏باشد.

امام محمد تقی (ع) پس از شهادت پدرش امام رضا (ع) درسال 203 قمری، مقام منیعامامت را در هشت‏ سالگی بر عهده گرفت و آن را به راستی و درستی هدیت کرد و به مقصد عالی رسانید. مامون عباسی (هفتمین خلیفه سلسله عباسیان) پس از شهادت امام رضا (ع( از امام جواد (ع) دل جویی کرد و دخترش ام الفضل را به عقد وی درآورد.

چگونگی شهادت: معتصم، خلیفه عباسی و جعفر، پسر مأمون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏فضل فرستادند. ام فضل نیز آن را در میان کاسه‏ای گذاشت و جلو امام جواد علیه‏السلام نهاد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام آن حضرت از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد. در همان حال ام‏فضل پشیمان شد و گریه کرد. حضرت به او فرمود: «چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد. ین را بدان که به سبب ین جنیت، به چنان دردی مبتلا می‏شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی افتی که جبران‏پذیر نباشد». بر اثر نفرین آن حضرت، ام‏فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد، ولی سودی نبخشید و با نکبت بارترین وضع به هلاکت رسید. برادرش جعفر نیز در حال مستی به چاه افتاد و جسد بی‏جانش را از چاه بیرون آوردند.

مرقد مطهر امام جواد علیه السلام امام جواد علیه السلام  در کنار جدش امام کاظم (ع) در مقابر قریش شهر بغداد - که امروز به آن کاظمین می‏گویند - دفن گردید



دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, :: 10:20 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه

قدم گذاشتن در دامان طبیعت، راه خوبی برای غرق شدن در زیبایی های این فصل رنگارنگ و لذت بردن از هوای آزاد پیش از فرا رسیدن فصل سرماست. راه رفتن در جنگل و دشت یا حتی پارك محله این فرصت را برای كودكان فراهم می آورد تا مناظر متحول شده را از نزدیك تماشا كنند. این كار، موقعیت خوبی را هم برای جمع شدن افراد خانواده در كنار یكدیگر، پس از یك هفته پرمشغله یا یك هفته درس خواندن، فراهم می آورد.

برای گردش در یك بعد از ظهر پاییزی، تجهیزات زیادی لازم نیست؛ یك كاپشن، آب و مقداری تنقلات كافی است. شاید بچه ها بخواهند با خودشان دفترچه و مداد شمعی هم برای ثبت دیده هایشان و نقاشی كردن همراه بیاورند. همراه داشتن یك كیسه كوچك برای جمع كردن گنج هایی كه در طول مسیر پیدا می كنند هم بد نیست. آنها می توانند از این گنجینه شان برای درست كردن كار دستی در منزل استفاده كنند. می توانند با میوه های بلوط و كاج و دانه هایی كه پیدا كرده اند گردنبند درست كنند یا با برگ هایی كه جمع كرده اند، كلاه های فانتزی یا یك قالیچه پاییزی رنگارنگ درست كنند.

گشت زدن در باغ های میوه های پاییزی هم بد نیست. با این كار خانواده ها می توانند در برداشت میوه های پاییزی مشاركت داشته باشند، مثلا به یك باغ سیب سر بزنید و سیب ها را روی درخت تماشا كنید یا با نحوه برداشت آن آشنا شوید. در بعضی مزارع هنوز از ارابه برای حمل بارها استفاده می كنند. سوار شدن یا تماشای اسب و ارابه هیجانی واقعی برای كودكان ایجاد می كند. یك روز خودتان را در یك باغ سیب سپری كنید. حتی می توانید با سیب ها هم كاردستی درست كنید. سیب ها را از وسط نصف كنید و با آن یك مهر سیبی درست كنید. عروسك سیبی با صورت خنده دار درست كنید یا با سیب های نصف شده جا شمعی درست كنید. حتی می توانید سیب ها را به خانه بیاورید و با آن یك پای سیب خوشمزه بپزید. بقیه میوه های استفاده نشده را هم در روزنامه بپیچید و آن را در جای خشك و خنك نگهداری كنید.

اگر در منزلتان حیاطی پر از درختان پاییزی یا برگ های پاییزی دارید، از این موقعیت استفاده كنید:

اگر برگ های حیاط روی مسیر رفت  وآمد را پوشانده اند، سعی كنید مسیری از لابه لای برگ ها باز كنید.

آب نبات را پیدا كنید. یك آب نبات در لابه لای برگ ها قایم كنید. اولین كسی كه آب نبات را پیدا كند، برنده است.

مترسك درست كنید. با استفاده از یك بلوز و شلوار مستعمل مترسك درست كنید. برای درست كردن سر مترسك هم از كدو تنبل استفاده كنید.

آفتاب گیر درست كنید. برگ ها را با استفاده از اتو با درجه حرارت كم  روی كاغذ لایی بچسبانید. این پرده را جلوی یكی از پنجره های مشرف به نور آفتاب آویزان كنید.

اسم درخت ها را یاد بگیرید. با دوستانتان به پارك بروید و هر كدام برگ هایی با شكل های متفاوت جمع كنید. وقتی به خانه برگشتید، با استفاده از كتاب راهنما از روی شكل برگ ها اسم درخت ها را یاد بگیرید.



پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب:, :: 12:2 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه